TC-AKM - World Focus Havayolları
Merhabalar Havacılık Meraklısı dostlarım.
Bu günkü yazımda sizlere ülkemizin eski ve kapanan havayolu şirketlerinden biriolan Wolrd Focus Havayollarının TC-AKM tescilli McDonnell Douglas MD-83 tipi uçağın nerlerden gelip nerelerde çalıştığını anlatmaya çalışacağım. Uçağımızın uçuş serüveni acı bir şekilde 29 Kasım 207 yılında saat 01: 30 sularında 4203 sefer sayılı İstanbul Atatürk Havalimanı / Isparta seferini yaparken yaklaşma esnasında Keçiborlu yakınlarındaki Türbetepeye düşerek mürettebat ve yolcularından hepsi hayata veda ederek bitmiş oldu.
Kaza hakkında daha detaylı bilgi için Tıklayınız ,
Gelelim uçağımızın kaza yapmadan önce nerelerde çalıştığına:
Uçağımız 1994 yılındaki üretiminden sonra 1994 - 1999 yılları arasında ilk olarak N879RA tescili ile Reno Airde çalışmış.
1999 - 2001 yılları arasında yine aynı tescil N879RA ile American Airlineste çalışmış.
2001 - 2005 yılları arasında TC-FBB tescili ile FreeBird Havayolarında çalışmış.
2005 - 2007 yılları arasında Tc-AKM tescili ile World Focus Havayolları, İran Air Tours Airline
Türk Hava Yolları ve Qeshm Air de çalışmış.
Ve 2007 yılında son olarak World Focus Havayollarından kiralanarak yine TC-AKM tescili ile Atlasjette çalışmaya başlar. Ta ki o menfur kazaya kadar. Kazada 7 si mürettebat 50 kişi hayatını kaybetmişti. İşte son fotoğrafları:
Bu günkü yazımda sizlere ülkemizin eski ve kapanan havayolu şirketlerinden biriolan Wolrd Focus Havayollarının TC-AKM tescilli McDonnell Douglas MD-83 tipi uçağın nerlerden gelip nerelerde çalıştığını anlatmaya çalışacağım. Uçağımızın uçuş serüveni acı bir şekilde 29 Kasım 207 yılında saat 01: 30 sularında 4203 sefer sayılı İstanbul Atatürk Havalimanı / Isparta seferini yaparken yaklaşma esnasında Keçiborlu yakınlarındaki Türbetepeye düşerek mürettebat ve yolcularından hepsi hayata veda ederek bitmiş oldu.
Kaza hakkında daha detaylı bilgi için Tıklayınız ,
Gelelim uçağımızın kaza yapmadan önce nerelerde çalıştığına:
Uçağımız 1994 yılındaki üretiminden sonra 1994 - 1999 yılları arasında ilk olarak N879RA tescili ile Reno Airde çalışmış.
1999 - 2001 yılları arasında yine aynı tescil N879RA ile American Airlineste çalışmış.
2001 - 2005 yılları arasında TC-FBB tescili ile FreeBird Havayolarında çalışmış.
2005 - 2007 yılları arasında Tc-AKM tescili ile World Focus Havayolları, İran Air Tours Airline
Türk Hava Yolları ve Qeshm Air de çalışmış.
Ve 2007 yılında son olarak World Focus Havayollarından kiralanarak yine TC-AKM tescili ile Atlasjette çalışmaya başlar. Ta ki o menfur kazaya kadar. Kazada 7 si mürettebat 50 kişi hayatını kaybetmişti. İşte son fotoğrafları:
Bir Sonraki incelem yazımda görüşmek üzere. Esen Kalın. Erhan aydoğdu
Hiç yorum yok: