TC-AKL - World Focus Havayolları
Merhabalar havacılık meraklısı dostlarım.
Bu gün sizlere yine ülkemizin eski havayollarından biri olan World Focus Havayolarının TC-AKL tescilli McDonnell Douglas MD-83 tipi uçağının nerelerden gelip nerelerde çalıştığını anlatmaya çalışacağım. Buyrun:
Uçağımızın uçuş serüveni 1994 yılındaki üretiminden hemen sonra Reno Airde başlamış.
1994 - 1999 yılları arasında N878RA tescili ile Reno Airde çalışmış.
1999 - 2001 yılları arasında yine aynı tescil N878RA tescili ile American Airlineste çalışmış.
2001 - 2005 yılları arasında TC-FBG tescili ile ülkemiz havayollarından biri olan Freebird Havayolarında çalışmış.
2005 - 2008 yılları arasında TC-AKL tescili ile World Focus Havayollarında çalışmış.Aynı zamanda Atlasjet ve Qeshm Airde 2007 yılında aynı tescille kiralık olarak gitmiş. Araştırma yaparken onların fotoğrafınada rastladım sizlerle paylaşayım istedim.
2008 yılında kısa bir süreliğine yine ülkemizin eski havayollarından biri olan Ankairde yine TC-AKL tescili ile çalışmış.
2008 - 2009 yılları arasında Bukovyna Aviation Enterprise şirketinde, Caspian Airlineste ve İran Air Tour Airlineste UR-BHJ tescili ile çalışmış.
2009 yılından sonra yukarıdaki şirketlerden sonra İran Air Tour Airlineste çalışmaya devam etmiş. İnternetteki son kaydı 2015 yılından. EP-MDF tescili ile. Yani muhtemelen uçağımız halen aktif durumda. Kayıtlar bu içniden hatta kokpitinden birde fotoğraf var ama dışarıdan doğrıulayacak bir fotoğrafı malesef bulamadım.
Bir sonraki inceleme yazımda tekrar görüşmek üzere. Esen kalın. Erhan Aydoğdu
Bu gün sizlere yine ülkemizin eski havayollarından biri olan World Focus Havayolarının TC-AKL tescilli McDonnell Douglas MD-83 tipi uçağının nerelerden gelip nerelerde çalıştığını anlatmaya çalışacağım. Buyrun:
Uçağımızın uçuş serüveni 1994 yılındaki üretiminden hemen sonra Reno Airde başlamış.
1994 - 1999 yılları arasında N878RA tescili ile Reno Airde çalışmış.
1999 - 2001 yılları arasında yine aynı tescil N878RA tescili ile American Airlineste çalışmış.
2001 - 2005 yılları arasında TC-FBG tescili ile ülkemiz havayollarından biri olan Freebird Havayolarında çalışmış.
2008 yılında kısa bir süreliğine yine ülkemizin eski havayollarından biri olan Ankairde yine TC-AKL tescili ile çalışmış.
2008 - 2009 yılları arasında Bukovyna Aviation Enterprise şirketinde, Caspian Airlineste ve İran Air Tour Airlineste UR-BHJ tescili ile çalışmış.
2009 yılından sonra yukarıdaki şirketlerden sonra İran Air Tour Airlineste çalışmaya devam etmiş. İnternetteki son kaydı 2015 yılından. EP-MDF tescili ile. Yani muhtemelen uçağımız halen aktif durumda. Kayıtlar bu içniden hatta kokpitinden birde fotoğraf var ama dışarıdan doğrıulayacak bir fotoğrafı malesef bulamadım.
Hiç yorum yok: